Codzienne korzystanie z pojazdu na rodzimych drogach nie służy przekładni kierowniczej. Układ kierowniczy odpowiada za poziom bezpieczeństwa podróżujących, a każda zębatkowa przekładnia kierownicza narażona jest na przeciążenia. To dziury i koleiny na jezdni niszczą układ kierowniczy.
Co to takiego maglownica zwana przekładnią kierowniczą? Maglownica jest to mechanizm, który przekłada ruch kierownicy na ruch mechanizmu zwrotniczego i odpowiada za skręt kół. Jeśli w maglownicy pojawi się luz i poczujesz to na kierownicy, to regeneracja przekładni kierowniczej jest konieczna! Charakterystyczne stuknięcia przy wjeżdżaniu na koleiny to klasyczne objawy uszkodzonej przekładni. Na szczęście można ją zregenerować. Regeneracja obejmuje demontaż starej przekładni i pozbyciu się w niej luzu. Końcowe koszty za regenerację zależna jest od tego, czy nie ma innego rodzaju wad takich jak nieszczelność przekładni. Każda regeneracja przekładni kierowniczej i naprawa maglownic montażem musi zakończyć się ustawieniem zbieżności kół.